Tehetségpont
Feladataink
Az érdeklődő fiatalok hatékony segítése tehetségük felismerésében és kibontakoztatásában.
- Folyamatosan figyelemmel kísérjük a térség kiemelkedően tehetséges fiataljait.
- Tájékoztatást adunk a különböző tehetséggondozó lehetőségekről.
- Kapcsolatrendszer kiépítésének segítése az intézményi tehetséggondozó kezdeményezések között, a tehetséges fiatalok környezetével (szüleivel, tanáraival, stb.), a tehetséggondozásban jártas szakemberekkel és a tehetséggondozást segítő önkormányzati, egyházi, civil szervezetekkel, vállalkozásokkal és magánszemélyekkel, hogy a tehetséggondozó kezdeményezések minél több emberi és anyagi erőforrást tudjanak bevonni a tehetségsegítés folyamatában.
- Tehetségsegítéssel kapcsolatos információk továbbítása a Tehetségpontok országos hálózatába
- Tehetséges fiataloknak és mentoraiknak bemutatkozási lehetőséget nyújtó Tehetségnapok szervezése.
- Tehetségbarát kollégiumi környezet kialakítása.
Tehetségbarát kollégiumi környezet (közösség) ismérvei
- Kölcsönös bizalomra, megbecsülésre épülő, oldott kommunikáció jellemzi a tanár diák kapcsolatokat.
- Az együttműködés különböző formáinak megjelenését támogatja minden szinten.
- A nem azonos nézeteket valló személyek megértésére való törekvés jellemzi.
- A véleménynyilvánítást bátorítja.
- Időt ad az önálló gondolkodásra.
- Hagyja, hogy a személyek érdeklődése legyen az iránymutató.
- Nem ítélkező, visszakérdezéssel tovább gonolkodásra serkentő kommunikációt támogatja. A tévedésben a tanulást látják. Elfogadja az egyének döntéseit.
- Optimista az eredményeket illetően.
- Valódi érdeklődést mutat a tanárok, és diákok gondolatai iránt.
- A tanár elérhető, partner, bátorítja a játékosságot, értékeli a kreatív ötleteket, azok kipróbálására, és kidolgozására buzdít. Nyitott kérdéseket használ
- Biztosítja a tehetség fejlesztéséhez szükséges teret, eszközöket, időt és személyi feltételeket.
- Együttműködik az iskolákkal, különböző tehetségpontokkal a diákok képességeinek fejlesztése érdekében.